lørdag 13. juni 2015

9 pigget stingsild, art #56

9 pigget stingsild er en ferskvannsfisk som jeg lenge har hatt lyst til å få. Fisken er grei å få så lenge man finner den. Pga at fisken er såpass lett å få, har det blitt til at jeg har utsatt å prøve å få den gang på gang. Den finnes heller ikke over alt, og det er jo begrensninger hvor langt jeg kommer meg på sykkel. Dette er langt ute av min rekkevide med sykkel! 
På torsdag tok Raphael og jeg turen ut til en "dam" på Øksnevad, som er den eneste plassen i nærområde denne fisken befinner seg. 

Fremme ved vannet og klar for fisking!
9 pigget stingsild er en fisk som er veldig liten. Vannet var grumsete og mørkt, og når jeg så ned i det, så jeg for det meste bare et halvgale speilbilde av meg selv. Det var derfor vanskelig å se fisken, men i løpet av en halvtime hadde både Raphael og jeg lurt opp arten. Min art nr 56. 
9 pigger på ryggen, 0,7gram

For å få denne fisken brukte jeg en tanago smallest krok med en bitteliten bit av en meitemark som agn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar